lørdag 30. april 2011

Tom dag

I dag har jeg ingenting fornuftig å skrive om, men i likhet med VG og Dagbladet lar jeg ikke det stoppe meg fra å skrive. Så langt der i fra. Sniker inn et siste innlegg før måneden er omme.

For et vær! Ja, jeg har sunket så lavt at jeg må skrive om noe så teit som været for å få tiden til å gå. Her i Oslo virker det som vi rett og slett har hoppet over våren og skippet rett til sommeren. Kjipt, siden våren er den beste tiden av året. Det lukter sommer! ...og da sikter jeg ikke til den klamme lukta som kan oppleves på en overfylt t-bane om sommeren. Jeg får lyst til å dra ut i en park og grille. En kald øl i ene hånda og en vakker blondine på fanget mens lukten av brennende kjøtt river i nesa. ...men jeg liker ikke å grille, og jeg kjenner ingen blondiner som vil sitte på fanget mitt. Det får heller være til en annen gang.



Nå er det tid for selvangivelse. Har du husket å ikke levere selvangivelsen da? Det er i slike tilfeller jeg er glad for å ha en enkel privatøkonomi. Oppskriften på min selvangivelse: Bruk to minutter på å se over... så arkivere. Med arkivering mener jeg selvfølgelig å legge papirene i nærmeste bunke og håpe de forsvinner – det er den kommunale måten å arkivere på.

Her er et utvalg filmsitater jeg synes er fine. Hvorfor? Fordi jeg liker film og jeg liker å sette opp lister.

  • «It's a hell of a thing, killin' a man. Take away all he's got, and all he's ever gonna have». Clint Eastwood, Unforgiven.
  • «I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream; that's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor... and surviving». Marlon Brando, Apocalypse Now.
  • «Machete don't text». Danny Trejo, Machete.
  • «There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die». Johnny Depp, Fear and Loating in Las Vegas.
  • «...Hey, don't talk like that about pigs. They're usually much nicer than people». Jean Reno, Leon.
  • «Downtime's important. If I had to deal with all the fucking mouthbreathers non-stop without a break, I'd put my head in the deep-fryer... balls, too». Jeff Andersen, Clerks 2.
  • «I'm gonna eat your brains and gain your knowledge». Josh Brolin, Planet Terror.
Nei, det får være nok filmnerding for i dag. På tide å gjøre noe fornuftig. Kanskje en middagslur før middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar