tirsdag 5. april 2011

Kinderegg

Kjøpte meg en tre-pack med Kinderegg i dag. Ja, jeg vet det heter Kinder Suprise nå, men strengt tatt så driter jeg i det. Da jeg var ung het det egg, og jeg er fremdeles ung. Vi spiste kinderegg og så på videokasetter... og vi spiste Grandiosa pizza – og likte det. Vi visste bare ikke bedre.


Nå er ikke Kinderegg slankekost (noe jeg egentlig burde holde meg til), men det sto enten mellom en tre-pack med Kinder eller en six-pack med Carlsberg. Jeg overrasket meg selv. Carlsberg er også godt, men du får ikke med noen overraskelse. Overraskelsen består vanligvis i alt det teite du finner på etter å ha hyllet i deg seks bokser dansk brygg.

Kinderegg skal i følge reklamen være tre ting på en gang: sjokolade, overraskelse og en leke. Dette er i gråsonen for svindel, etter min mening. Overraskelsen ER jo leken. Ikke ble jeg særlig imponert over lekene heller i de tre eggene mine. Fikk en hund og to kastevåpen. Tingene hadde max 3 – 4 deler å sette sammen. Stusslig! Kindereggene på min tid inneholdt snodige saker med masser av deler og uforståelig bruksanvisning. Overraskelsen da lå i om du i det hele tatt klarte å få noe fornuftig ut av plastdelene. Det var en viktig opplæring til livet generelt og har gitt min generasjon en fordel når det kommer til montering av flatpakka møbler fra Ikea.

Du kan si hva du vil om Kinderegg, men mye artig søppel blir det ut av de små eggene.



Hva slags foreldre er det som gir slike greier til barna sine?! Halve esken består jo av advarsler. Følger til og med et eget vedlegg inni egget om sikkerhet. Nesesikkerhet. Skulle ønske jeg leste advarselen før jeg starta med å bygge. Fikk den ene propellen opp i nesa. Det var et uhell, jeg sverger!

1 kommentar:

  1. Heheheheheheheheheheheheheheheheheheeeheheheeeeeeeehehehe... Hehehehe! :-D

    SvarSlett