søndag 24. april 2011

Som påsken i egget

Våknet opp i dag ... la oss kalle det «tidlig»... med episk dårlig smak i munnen. En slik dårlig smak som får meg til å lure på hva jeg har drevet med i natt. En mellomting av råttent løv og lommevarm makrell i tomat – som har gått ut på dato. Selv ikke det er en dekkende beskrivelse. Mulig gårsdagens smågodt orgie var en medvirkende faktor. Heldigvis gikk det over ved å skylle munnen iherdig med tung sprit.


Påskeharen hadde ikke glemt meg allikevel – den lille rakker'n. Fullastet påskeegg med masse av alt som var godt. Proppet i meg urovekkende mengder i løpet av kvelden. Det er lett å miste oversikten når en ser på film og hyller i seg godsaker samtidig.


Isbilmannen var tilbake i dag. Passerte han i ettermiddag på vei til påskemiddag hos foreldrene mine. Ringa-ding-ding-dudelig-ding!!! Selvfølgelig rett i øret på meg når jeg gikk forbi. Ble dritforbanna og ba han komme seg inn i den jævla pedomobilen sin og pelle seg tilbake til helvete. Sint! Dessverre sa jeg jo ikke det, vettu. Jeg sier ikke mye og i alle fall ikke til de rette tidspunktene. Kanskje like greit. Isbilmannen er sikkert en ok fyr om du blir kjent med han. Stakkars mannen prøver jo bare å livnære seg ved å selge is til allerede lubne barn. Jeg vil nødig stå i veien for en ærlig arbeidende person. Men den bjella kunne han fint legge igjen hjemme neste gang.

Middagen hos foreldrene mine var påskens beste kulinariske opplevelse. Lammestek sto på menyen. Kanskje unødvendig å nevne at jeg nesten spiste meg inn i en koma. Vanvittig godt!


Mørt og saftig kjøtt med en perfekt rødvin til. Blir nesten sulten igjen bare ved tanken. Til dessert var det eplekake med krem. Jeg tror den var fantastisk god. Husker ikke så mye av den siden jeg var i en mer eller mindre matruset tilstand. Hvordan jeg kom meg hjem er jeg ikke sikker på.

1 kommentar:

  1. OoooOoH! Det påskeegget så jævla godt ut. Smågodt FTW :D

    SvarSlett