torsdag 21. april 2011

Påske in tha house!

Påsken er på rett spor. Jeg har ikke gjort noe som vanlige folk kaller fornuftig i dag. Det er jeg stolt av. Det er altfor mange som stresser for å ha en fin påskeferie. Folk skulle heller ta livet mer med ro, sette seg ned og se det passere i bedagelig tempo.

Satt på balkongen min og solte meg litt. Spiste opp en pakke med mini Kvikk Lunsj. Ble mett. Tror det er det nærmeste jeg kommer en påsketur i år. Lurer på hvor mange tonn Kvikk Lunsj som spises i løpet av en påske? Dette er jo den eneste gangen i året det er sosialt akseptabelt å spise slik gamlingsjokolade.


Jeg har dessuten pyntet til påske her i huset. Tok meg nøyaktig 5 minutter (inkludert drikkepause). Kan ikke skryte på meg å ha mye påskepynt akkurat. Kommer av at jeg alltid har syntes påskepynt har vært så harry, men jeg har nå tre kyllinger/høner å pynte med. Kjøpte den ene denne uka. De er muligens ikke så fryktelig påskete. Mere en type helårshøner. ...ikke at jeg ville drømme om å ha høner stående fremme hele året, altså.


Nei, da har jeg mer sansen for påskegrisen. Lodden og fin. Fikk den for noen år tilbake av to gode venner med god smak.


Påskeegget mitt viste seg å være sjokkerende tomt. Ingen som tenker på meg *tørker en bitter tåre*. Blir visst nødt til å fylle det selv.

...men hva skal egentlig til for å få fint påskeegg av haren (påskeharen, altså). Hva er kriteriene? Hvordan er reglene? Til jul er det jo om å gjøre å være snillest mulig slik at nissen noterer noe positivt i boka si. Hva pokker skal en gjøre til påske?! Følger også påskeharen med på hva du gjør? Håper ikke det.

Påskeharen goes high-teck... i jakten på slemme barn (om det er det han er opptatt av). Syke jævel!

2 kommentarer:

  1. Trøst deg med at du er ikke den eneste som ikke får påskeegg... :-S

    SvarSlett
  2. Ååh!! Sånn påskegris vil jeg også ha. Cool!

    SvarSlett