tirsdag 5. april 2011

Mandag på tirsdag

Så var nok en regntung tirsdag omme. I alle fall den delen av dagen jeg behøver å tilbringe utendørs eller sammen med folk. Tirsdager begynner å gi meg mandagsfølelse. Det er en utvikling jeg synes er skremmende. Greit at mandagen er guffen – mandag er mandag. Det blir noe annet når det smitter av på andre ukedager.

Dagens gruppeterapi gikk ikke så bra. Var helt tom i hodet og sa faktisk ikke stort. Passet dårlig siden to av de andre startet dagen med å kommentere at det ble så mye stillhet i gruppa og at de savnet dynamikk og fremskritt. Følte meg truffet selv om de sikkert ikke siktet til meg spesielt. Jeg har bare mye å tenke på og mangler fokus. Ved flere anledninger følte jeg meg drive avgårde i andre tanker. Får skjerpe meg til neste gang. Skal jeg få noe ut av dette, bortsett fra ubehag, er det bare å brette opp ermene og gå inn for en fight.

Noe av det som bekymrer meg mest i dag er at moren min er på sykehuset for å opereres. Hun dro inn i dag og blir over til søndag eller mandag, om alt går bra. ...og jeg håper inderlig at alt går bra. Hun skal ta hofteoperasjon, og det er ikke småtterier – spesielt ikke når en er litt oppe i årene. Håper i det minste hun får en knallgod lege.

Dexter?

Moren min var ganske mye på sykehuset, av forskjellige årsaker, gjennom oppveksten min. Ikke lett å takle slik når man er barn... heller ikke lett når man er voksen kjenner jeg nå. Men alt kommer til å gå bra. Det er jeg sikker på. Jada. Det er sikkert slike bekymringer som er perfekt å ta opp i gruppa, men synes på en måte ikke det føltes riktig i dag. Kanskje neste gang når det har kommet litt på avstand.

Huff! Det er slike dager jeg ønsker meg flere piller. Glade piller.

Festlige piller i gøye farger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar