søndag 22. mai 2011

Universalunnskyldninger

Er du en av dem som ender opp med å gjøre masse dritt fordi du ikke klarer å komme opp med en brukbar unnskyldning raskt? Vel, la meg hjelpe deg. Her følger en liste med generiske unnskyldninger som funker i de fleste situasjoner.

 
Funker på alt fra dugnader, middels gode venner som flytter, møter på jobben, middag med foreldrene dine, til uventede forespørsler på telefon. Alt er testet og finjustert slik at du kan slippe å bli plaget.

«...nei det kan jeg dessverre ikke fordi..»:
  • jeg har fått sopp i underlivet (garanterer at du ikke får noen vriene oppfølgingsspørsmål)
  • sønnen min har lekt med drillen og jeg må kjøre han til legevakta (ekstra plusspoeng om du faktisk ikke har barn).
  • jeg har gnagsår på > her kan du sette inn valgfri kroppsdel<
  • jeg skal reise bort... langt bort.
  • jeg er solbrent og snøblind.
  • kona/mannen/kjæresten sier jeg ikke får lov til å gå ut, sorry.
  • jeg har drukket i hele dag og er temmelig full.
  • jet er krisemøte i menigheten jeg tilhører i kveld. Jesus kommer!
  • jeg skal spise middag med > sett inn navn på en person her < (obs! Ikke bruk navnet til den som spør om hjelp).
  • jeg spiste dårlige reker i går og har fått galopperende mage. OY! Nå må jeg løpe!!!
  • legen min sier jeg ikke kan gå ut enda. Jeg er visst fremdeles smittsom, sier han.
Du kan også late som det er dårlig forbindelse på telefonen og du ikke hører det som blir sagt. Det er en klassiker som sjelden slår feil. Si at du ringer opp igjen – for så å ikke gjøre det. Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar