lørdag 7. mai 2011

Lille Petter edderkopp

Okey! Jeg vet edderkopper er nyttige små kryp med en viktig funksjon i vårt gilde økosystem... men jeg vil for faen ikke ha dem i huset. Økosystemet her i kåken klarer seg helt fint uten dem.



Har oppdaget tre stykker på like mange dager. Er det flere her? Kanskje en høygravid mega-edderkopp har funnet seg en lun og rolig krok i huset. En krok der hun trykker ut djevelyngel som om det var på mote. En fødemaskin som danderer klaser med edderkoppegg bak klesskapet mitt. ...så kommer de frem om natta. Tusener av små føtter som tasser avgårde for å ete meg. Som om jeg ikke hadde problemer nok med å sove fra før av.

"I like to keep this handy... for close encounters".

Vel, det er jo sesong for grilling nå... Skader ikke å være på den sikre siden. Dagens småkryp er morgendagens monster.

1 kommentar:

  1. Spes... Du bor jo høyt opp også. Bruker å være færre edderkopper høyt opp, har jeg hørt.
    Jeg slet fælt med invasjon på soverommet mitt i flere år, vinduet der ligger på skyggesiden av huset og det bor ekstreme mengder edderkopper der - mange av dem har funnet veien inn gjennom vinduet til mitt soverom. Jævlene!!! Men nu jävlar, nå har jeg limt opp netting rundt hele vinduet, og det har ikke vært en eneste liten koppert der siden - hurra!
    Men etter å ha lest dette innlegget her så lurer jeg på om det kanskje kan ligge en høygravid gotherkoppfrue under senga mi som snart spyr ut millioner av småyngel - som vil spise meg mens jeg sover, som hevn for alle forfedrene deres jeg har drept opp igjennom årene...

    Og DER forsvant nattesøvnen min også. Hurra! *løper og kjøper flammekaster*

    SvarSlett