tirsdag 10. mai 2011

Nyhetene i dag

Små og mellomstore nyheter fra inn og utland. Hva skjer? Hvor skjer det? ...og når?

Gruppeterapitimen i dag gikk greiere. De siste gangene har jeg følt meg temmelig dust fordi jeg ikke har hatt noe å bidra med eller snakke om. Tom rett og slett. Nå gikk det altså bedre. Fikk pratet om meg selv (alltid en høydare) og kommentert litt om de andres surrerier. Er surrerier et ord? Uansett... jeg gir dagens forberedelser æren for fremskrittet. Hørte på et utvalg av låter for å komme i rett stemning. Få på meg game-face'et, så og si. Kan ikke la være å bli tøff i trøya av disse låtene:
    • «Battle without honor or humanity», Tomoyasu Hotei. Fra Kill Bill albumet.
    • «Cat People», David Bowie.
    • «Gimme Shelter» Roling Stones.
    • «The Sundown» Ennio Morricone.
    • «Thunderstruck» AC/DC
    • «Sinnerman», Nina Simone.
    • «Shape of things to come», Audioslave.
    • «One of these mornings», Moby feat. Patti Labelle.
De tre siste låtene her er forresten hentet fra Miami Vice, filmen altså. Flott film med flott musikk.

På vei til kassa på Meny i dag leste jeg på omslaget til Her & Nå at Rybakk og Snåsamannen hadde funnet hverandre. Trivelig når folk finner hverandre og kjærlighet oppstår. Når jeg tenker meg om så var det vel kanskje ikke et slik forhold det var snakk om. Selv om jeg ikke liker Rybakk vil jeg nødig starte pinlige rykter om smurfen.

Det er over en måned siden moren min tok hofteopperasjonen sin. I begynnelsen gikk det riktig bra, men så fikk hun et tilbakeslag for noen uker siden. Etter å ha vridd seg litt galt tok hofta et byks ut i verden på egenhånd for så å smette tilbake på plass. ...og ja, det gjorde visst sykt vondt. Etter det har det ikke gått så bra. Senere denne uka skal hun tilbake på sykehuset for å ta røntgen og en grundig sjekk. Håper ting blir bedre. Vondt å se moren min humpe omkring på krykker og ha det vondt. Hun er jo for pokker dårligere nå enn før operasjonen.

Fred Astaire har bursdag i dag. ...eller hadde. Han døde i 1987. Han ble 88 år gammel. Stor mann innen dans, sang og film ...samt kombinasjoner. Det er stort sett det jeg vet om han. Vil du vite mer så får du finne det ut sjæl.


Det er politikernes feil...

Jens Stoltenberg har som vanlig gått sine egne veier i jakten på oppmerksomhet og kjendisstatus. Jensemann skvisa ut kongen og delte ut Krigskorset selv til Orlogskaptein Trond André Bolles sine etterlatte. Den gjeve medaljen ble delt ut på Akershus festning den 8. mai. Jeg blir kvalm når jeg ser hvor langt politikere er villig til å gå for å fremheve seg og sine. Kongen har ikke mange jobber – hvorfor ta fra han en som han er kjempeflink til? ...og hvem vil vel ha en medalje som er skitnet til av politiker fingre? Jeg forventer en offentlig beklagelse fra Stoltenberg! Møkkamann!

Nettverkene til Sony er fremdeles nede. Jeg fører herved opp hackere på lista over folk jeg hater og forakter. Dette er en liste som fra før inkluderer folk som politikere, svensker, lærere og kortvokste. Velkommen til klubben gutter! Måtte dere falle på en motorsag... eller:

Kom! La oss leke...

1 kommentar:

  1. Sleng Stoltenberg på grillen - det er vår! :-D

    SvarSlett