onsdag 4. mai 2011

Hva skjer'a?

Woah! Hvilken dag er det nå? Føler meg en smule desorientert. Var så sliten etter gruppeterapitimen i dag at jeg la meg nedpå for en før-middagslur. Borte ble jeg. Våknet opp først nå. Det er mørkt ute og jeg er forvirra. Om noen hadde fortalt meg at det var fredag i neste uke ville jeg trodd på dem. Var jeg white trash amerikaner ville jeg sikkert hevdet å ha blitt bortført av utenomjordiske dudes. Heldigvis er jeg ikke det.

Sonny er virkelig til knes i dritt nå. Først hackerangrepet mot PlayStation Nettwork der person- og kredittkortopplysninger til 70 millioner brukere kan være på avveie. Playstation nettverket har vært nede siden påske mens de etterforsker. Denne uka var det Sony Online Entertainment som gikk i grillen. Her kan hackerne ha fått med seg brukerinformasjon til omkring 25 millioner brukere. Som resultat har SOE stengt alle onlinespillene sine ...og jeg... jeg holder et daglig øye med bankutskriften min.

 
Jeg trenger distraksjonen disse spillene gir meg så jeg i minst mulig grad behøver å forholde meg til virkeligheten. Virkeligheten er temmelig oppskrytt, spør du meg. Jeg er en mangeårig Star Wars Galaxies spiller og føler meg urolig ved å ikke ha tilgang. Håper alt blir bra igjen... for det er bare så lenge man kan pusle med Facebookspill uten å tørne helt.


Ellers glemte jeg vel å nevne filmene jeg så i helgen. Jepp, det stemmer – jeg hadde en ganske så bra filmhelg. Mat var det også.
  • The Book of Eli (ikke Hagen, altså)
  • Kick-Ass
  • The Wrestler
  • Inglourious Basterds
Eneste nye filmen var The Wrestler. Har ment å se den lenge, siden jeg har hørt mye bra om den, men har liksom blitt borte for meg. Vel, nå gikk den altså på TV og jeg lot meg ikke be to ganger. Det er sikkert ikke en film for alle, men jeg likte den svært godt. Den er til tider dyster og nærmest deprimerende, men det er en historie som trekker deg inn og får deg til å bry deg om personene. Kanskje filmen traff ekstra godt siden jeg, på en snodig måte, kjente meg en del igjen. ...ikke at jeg er en aldrende wrestler iført nylondrakt altså. Mickey Rourke, Marisa Tomei og Evan Rachel Wood gjorde alle veldig gode roller. Ikke en flashy film men et solid drama som henger med deg en god stund etter tv'n er slått av. Har enda ikke gitt filmen noe «terningkast» på IMDB, men gir den ikke noe lavere enn en 8.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar