torsdag 26. mai 2011

Torsdag kveld fra Oslo

I går var det brann i nabolaget. Vel, i nærheten i alle fall. En villa noen gater bortenfor brant godt. Ingen kom heldigvis til skade. Skal si det var tjukt med brannbiler, politi og ambulanser som suste forbi. Må ha vært en ellers rolig dag. Røyken lå tett over området. ...ja, for vi som bor her liker ikke den asken som kommer fra Island. Nei, vi vil ha vår egen.

Skuespiller John Wayne har bursdag i dag, eller rettere sagt hadde. Filmlegenden døde i 1979, i en alder av 72 år. Han er mest kjent for sine utallige western- og krigsfilmer. Mannen utenfor filmens verden var kanskje ikke noe å skryte av, men filmene hans var av ypperste kvalitet.

Det er ikke størrelsen det kommer an på, men hvordan du bruker'n


Her har vi bilde av John fra filmen Rio Bravo. Våpenet han lener seg til er en Colt 1878 dobbeltløpet hagle. Forøverig anbefales det å aldri lene seg til en hagle på denne måten. Husk det barn: aldri hodet foran løpet. Seeh! Jeg klarte å skvise inn en dose våpen-nerderi også. Ok! Min jobb er gjort for i dag.

Ellers var det bod-opprydding i blokka i dag. Konteinere var bestilt og tradisjonen tro laget vi beboerne et fjell med rusk og gammalt ræl utenfor. Utrolig hva som samler seg. Så ut som noen hadde dumpa et loppemarked på parkeringsplassen vår. ...og så kom raringene. Samlerne... søppelsnokerne. Rare, rare (som regel menn) personer som roter gjennom haugen med avfall på jakt etter skatter. I følge Jensen (jeg kan ikke navnet på naboene mine, så jeg kaller alle Jensen) hadde det vært to stykker der tidligere på ettermiddagen. Han som dukket opp da jeg holdt på var en snodig liten mann med svært tykke briller og en luftig hentesveis. Han fikk med seg en rar hylle og to sofaputer som så ut til å ha hatt mittlivskrise en gang på 80-tallet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar